JORNADA CONTINUA


http://cpeltoscar.edu.gva.es/toscar/SECRETARIA/jornada%20continua%202016_2017.pdf

http://cpeltoscar.edu.gva.es/toscar/SECRETARIA/jornada%20continua%202016_2017.pdfhttp://cpeltoscar.edu.gva.es/toscar/circular%20jornada%20continua%202016_2017.pdf

PROJECTE JORNADA CONTÍNUA PER AL CURS 17-18

          El consell escolar de centre, en sessió celebrada el de dimecres 05 desembre 2016 ha aprovat sol·licitar a l'administració educativa l'autorització per adoptar un pla específic d'organització de la jornada escolar per als propers tres cursos escolars: 2017-18, 2018-2019 i 2019 -2020.
        Aquesta decisió de canvi necessita almenys del vot favorable del 55% del cens de les famílies amb dret a vot. Cada pare o mare, o tutor / a, efectuarà un vot. Les famílies monoparentals que acreditin la seva situació mitjançant títol de família monoparental vigent podran efectuar dos vots. Seran admesos també els justificants, emesos per l'autoritat competent, que donin fe que el títol en qüestió es troba en tràmits d'emissió.
Per això, els convoquem a la votació que es realitzarà al centre el 4 d'abril ia la qual hauran de portar el DNI, NIE, passaport o carnet de conduir originals.
La Comissió de Coordinació del procés estarà integrada per la persona que exerceixi la direcció del centre, que actuarà de president / a, i dos pares, mares o tutors de l'alumnat, integrants del cens electoral, designats per sorteig. Actuarà de secretari / a el de menor edat.
Els pares, mares i representants legals de l'alumnat podran enviar el seu vot a la mesa de votació del centre per correu certificat o lliurant en diferit a la persona titular de la direcció del centre abans de la realització de l'escrutini . La direcció del centre custodiarà aquests vots fins al seu lliurament a la taula de votació.
El vot diferit es podrà realitzar 29-30-31 de març i 3 4 d'abril (fins abans de la realització de l'escrutini). Podran lliurar el vot personalment oa través d'una persona de més edat, autoritzada per escrit, en la qual delegui ( punxar aquí per descarregar l'autorització ) . En aquest cas, els documents d'identificació hauran de ser fotocòpies compulsades que hauran de deixar a la direcció del centre juntament amb l'autorització.
S'entregaran 2 sobres blancs: en el petit s'introdueix un sol vot i aquest s'introdueix en el gran. Fora del gran ha de constar la signatura del pare / mare o tutor de l'alumne / a perquè pugui ser comparat amb el document aportat.
El marc normatiu que regula tot aquest procés es troba en l'Ordre 25/2016, de 13 de juny i la Resolució de 2016.12.14


PROJECTE I REQUISITS PER AL PLA D'ORGANITZACIÓ DE LA JORNADA ESCOLAR

  1.  El Pla Específic d'Organització de la Jornada Escolar inclourà els apartats relacionats en el punt 1 de l'article cinquè (Sol·licitud d'autorització de modificació de la jornada escolar.
  2. Les activitats extraescolars de caràcter voluntari seran d'oferta obligada per al centre i voluntàries i gratuïtes per a les famílies. 
  3. L'organització de les activitats extraescolars de caràcter voluntari s'hauran de contemplar dins del pla específic d'organització de la jornada escolar a través d'una planificació d'activitats pedagògiques que reflecteixi el disseny coordinat entre el temps escolar lectiu i no lectiu. El temps escolar no lectiu organitzarà en forma de tasques o projectes que, amb un caràcter més lúdic, presentin coherència interna i permeten afavorir aprenentatges actius i significatius per a l'alumnat dins d'un mateix marc conceptual i organitzatiu. Les accions del projecte pedagògic seran inclusives, contribuiran a la normalització lingüística del valencià i atendran la diversitat i la igualtat de gènere: no fomentaran el sexisme, l'agrupació per sexes, ni la perpetuació de rols o models de masculinitat / feminitat preestablerts. 
  4. L'atenció en horari no lectiu ha d'estar garantida a través de l'actuació cooperativa i coordinada del claustre de professors, de l'ajuntament del municipi, de l'associació o associacions de pares i mares, i, si cal, altres organitzacions sense ànim de lucre. 
  5. La direcció del centre ha de garantir que, durant l'obertura de les instal·lacions escolars, des de les 9h a les 17h., Mentre s'efectuen les activitats no lectives, hi hagi presència d'almenys un membre del claustre de professors i d'un membre de l'equip directiu. 
  6. El pla específic d'organització de la jornada escolar formarà part del Projecte Educatiu de Centre (PEC) i serà inclòs en la Programació General Anual (PGA) i tindrà relació amb les necessitats socials, personals o acadèmiques de l'alumnat. Inclourà la proposta de millora que es pretén aconseguir a través d'aquest pla específic en diferents àmbits d'intervenció. 
  7. En la memòria final de curs s'inclourà una memòria anual d'aquest pla, amb les implicacions per al centre dels aspectes més rellevants de la seva aplicació i l'anàlisi dels resultats d'acord amb els àmbits definits en el punt anterior. 
  8. El pla específic d'organització de la jornada escolar tindrà una vigència de 3 anys. L'Administració educativa podrà anul·lar l'autorització a un centre escolar en el cas d'incompliment de les condicions establertes en aquesta ordre o de constatar-se que no s'està aplicant el pla específic d'organització de la jornada escolar tal com estava previst. 
  9. El pla específic d'organització de la jornada escolar podrà proposar, en els centres d'Educació Infantil i Primària, dos models diferenciats d'organització per a cadascuna de les etapes.

Aprovació del pla específic d'organització de la jornada escolar.
Serà necessari:
   a) Informe favorable de l'ajuntament del municipi on s'ubica el centre, prèvia consulta al Consell Escolar Municipal (CEM).
   b) L'aprovació per 2/3 dels membres del Claustre, convocat a aquest efecte en sessió extraordinària.
   c) L'aprovació per 2/3 dels membres del Consell Escolar convocat a l'efecte en sessió extraordinària.
   d) L'obtenció d'un mínim del 55% de vots favorables de la totalitat del cens de mares i pares.
horaris
   a) El centre docent romandrà obert, com a mínim, des de les 9h fins a les 17h.
   b) Per a l'elaboració del pla específic d'organització de la jornada escolar atendrà prioritàriament als interessos, necessitats i característiques de l'alumnat i de les seves famílies.
   c) L'horari lectiu de l'alumnat serà de 25 hores setmanals, incloent els centres recreatius. El esplai per a l'alumnat d'Educació Primària serà de 30 minuts. La durada màxima del temps d'esplai per a Educació Infantil no serà superior a 45 minuts i es podrà dividir en dues parts al llarg de la jornada.
   d) La jornada escolar diària començarà a les 9 del matí i contemplarà horari lectiu tots els matins, de dilluns a divendres, amb un mínim de 3 hores i un màxim de 5. Excepcionalment, les direccions territorials poden autoritzar altres hores de començament i finalització per motius de coordinació de transport a la localitat.
   e) Hi ha d'haver, si escau, un interval mínim de dues hores entre el període del matí i el de la tarda.
   f) L'horari total dedicat a cadascuna de les àrees durant el curs acadèmic, no serà, en cap cas, inferior al que es desprèn de l'aplicació de la normativa que regula l'organització de la distribució de les hores lectives setmanals.
Menjador i transport escolar
  a) El centre haurà de continuar oferint els serveis de menjador i transport escolar en el cas en què els estigués oferint amb anterioritat.
  b) El menjador no podrà començar abans de les 12 hores ni acabar després de les 15h. L'horari ha de ser regular al llarg de tota la setmana.
  c) Els alumnes que facin ús del menjador escolar hauran de romandre al centre, exceptuant casos excepcionals, durant tot el període.
  d) El servei de transport de retorn als domicilis iniciarà les tardes a partir de la finalització de la jornada a les 17 h.
Reunions i sessions de tutoria amb les famílies
Les sessions de Consell Escolar, reunions de pares i mares i les tutories es realitzaran en horari de tarda, finalitzat el període de menjador i activitats, llevat que les famílies sol·liciten un altre horari.

PROCEDIMENT  
1r) Consell escolar fa la proposta d'inici del procés.  
2n) Director / a sol·licita informe a l'Ajuntament. 
 3r) Ajuntament consulta al Consell Escolar Municipal i emet un informe favorable (o no).  
4t) La direcció fa el Pla d'organització de jornada.
 5è) 2/3 del Claustre aproven el Pla d'organització de jornada.
 6è) 2/3 del Consell escolar del centre aproven el pla de jornada.  
7è) S'envia la sol·licitud a la Direcció general de Política Educativa, que emet una autorització condicional. 
 8è) Informació a les famílies. 
 9è) Comissió per a la consulta a les famílies (4 persones): 1 director (president) + 2 pares del consell escolar (a sorteig) + 1 secretari del consell escolar. (Tindran diverses funcions: elaborar cens, calendari votació, constituir taula, etc.) 
10º) Consulta a les famílies: 55% del cens de famílies aprova (o no) el pla de jornada escolar. 
11è) S'envien resultats de la votació.  
12è) Conselleria autoritza (o no) el pla de jornada escolar.
 NORMATIVA I PROGRAMA DEL CENTRE

http://cpeltoscar.edu.gva.es/toscar/SECRETARIA/jornada%20continua%202016_2017.pdf